ellen - presentation 23/1 2011

Hej!
Jag har alltid svårt med början..och presentation om mig själv överhuvudtaget. Ska försöka iaf! :)
Jag heter då Ellen, och kommer blogga här med Carolina. Vi kommer skriva om våran vardag, som till största delen tillhör stallet (a) Hon kommer att skriva om sig själv senare, så jag börjar med att skriva om mig :)

Jag heter då Ellen, eller krångligt sagt Ellen Aino Maria Kilpeläinen ;) Jag är en 12 årig tjej som bor i en liten byhåla som kallas Ötå, men egentligen heter Övertorneå. Jag är en glad tjej som älskar att vara ute, och djur har alltid varit mitt största intresse. När jag var 4 år började jag spara pengar till en egen hund, och 28:e Maj 2008 blev jag stolt ägare till en liten samojedvalp vid namn Baloo :) Han är min bästa vän tillsammans med Nyttig, han lyssnar alltid. Vi tricktränar och tränar agility, och vi båda tycker det är jättekul :) Mitt hästintresse började när jag var 5 år då jag alltid följde med min kusin/granne/bästa kompis(alla 3 är samma person ^^)till stallet, och när jag var 7 började jag rida på ridskola. Red då till höstterminen -10, men jag valde att sluta pga. olika anledningar. Under tiden jag red på ridskola hade jag flera sköthästar, och fick även den turen att vara medryttare på jordens underbaraste ponny, Heidur. En islandshäst, född -88 tror jag, fick egentligen aldrig veta. Sommaren -10 började jag ta hand om en nordsvensk, men slutade en månad senare då jag var för rädd för honom. I November började jag ta hand om honom igen, och nu är han nästan min egna häst :) Jag rider honom varje dag, tar hand om han, ja har honom som min egen :)

Han heter då Nyttig, är en kallblodstravare född 2002. Han är e. Bausstegg och u. Hof Turi. Han har insprunget 2500 kr men sprang inte nog fort och blev ridhäst istället :) Han är inte utbildad, han kan inte galoppskänkeln och inga skolor, men vi har börjat träna galoppen och jag har galopperat han 3 gånger :) Han är väldigt pigg och känslig att rida, men väldigt envis. Nya ryttare testar han, bockar, hoppar åt sidan, sticker och stegrar, men om man inte ger upp får man verkligen en bästa vän. Vi har våra dagar då vi blir pissed off på varandra, men han är verkligen sjukt underbar.

Hoppas ni orkat läsa allt ;) Jag hatar verkligen att presentera mig, hoppas ni förstod lite iaf.
Jag hoppas att ni kommer tycka det är roligt att läsa våran blogg, och kom gärna med kommentarer, kritik bra som dålig, ja allt för att göra bloggen så bra som möjligt!

/ Ellen ♥


Jag (a)


Nyttig ♥



Baloo ♥

/ Ellen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0